• آلمان و اتحادیه اروپا در تدارک تحریم های وسیع بر علیه ایران


    در برلین و بروکسل آمادگی برای تحریم ها علیه ایران در صورتی که رژیم تهران آمادگی خود را برای مذاکره در باره پرونده اتمی اعلام نکند گسترده تر می شود . طبق گزارشات دریافتی اشپیگل بحث ها پیرامون توقف صادرات بنزین به ایران است . ایرانی که به واردات بنزین وابسته است .

    کارشناسان آلمانی در هامبورگ تخمین می زنند که کشور تولید کننده نفت رقمی در حدود سی درصد نیاز سوختی خود را از طریق واردات بنزین تامین می کند. بنابر گزارشات اشپیگل محدودیت های دیگری در زمینه حمل و نقل هوایی و دریایی از طرف دیپلمات ها پیشنهاد شده اند که مانع کناره گیری کشتی ها و فرود هواپیماهای ایران در اتحادیه اروپا می شوند .


    در این میان همکاری شرکت های بزرگ بیمه مانند لوید که بسیاری از محموله های ایران را بیمه می کنند نیاز است تا چنین اقداماتی صورت بگیرد. دولت آلمان ابتدا قصد دارد موضوع تحریم ها را با با قدرت هایی شورای امنیت دارای حق وتو که از تحریم ایران خودداری می کنند یعنی روسیه و چین در میان بگذارد و به توافق برسد .به نظر دیپلمات های بلند پایه آلمانی در صورت عدم موفقیت این طرح آمریکا و اتحادیه اروپا بتنهایی نیز به تحریمات سختی بر علیه ایران دست خواهند زد.
    گذشته از تلاش های بین المللی و طرح کنگره آمریکا که بر صبق آن آمریکاصادر کنندگان بنزین به ایران را تنبیه می کند ظاهرا هنوز هم لیست مشترکی از طرف آمریکا و اروپاییان درباره تحریم ها بر علیه ایران وجود ندارد .

    دوره جدیدی از تحریم ها ممکن است در طول برگزاری نشست سازمان ملل در اواخر سپتامبر در نیویورک شروع شود اگرمحمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران که به تازگی از سمت خود دفاع کرده است تا آنزمان پیشنهادات غرب را قبول نکند.
    همچنین دیدار سران کشور های شش گروه از ایالات متحده, روسیه ,چین ,فرانسه ,انگلستان و آلمان می تواند عامل افزایش فشار بر ایران باشد. سران این کشورها که درمیان آنها آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز حضور دارد در کنفرانس سران کشورهای صنعتی در پیتسبورگ آمریکا که اواخر سپتامبر برگذار می شود با یکدیگر ملاقات می کنند.
    ----------------------------
    بنقل از اشپیگل آنلاین
    برگردان: سایه

0 نظرات:

نظرشما